FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Umiejetnosci Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Shini
Administrator



Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lututów

PostWysłany: Śro 19:29, 25 Mar 2009 Powrót do góry

Wstęp

Umiejętności postaci są bardzo ważne w Mortal Online i to umiejętności postaci, a nie level decydują o tym, co możesz, a czego nie możesz w grze. System zdolności jest bardzo dynamiczny, oznacza to, że różne atrybuty wpływają na siebie na wzajem. To daje graczowi możliwość na pełną kontrole nad zdolnościami postaci. Niestety ten system na początku może wydawać się skomplikowany szczególnie jeśli o nim czytamy, ale patrzcie na każdą część systemu z osobna:

Cechy:
Cechy postaci w grze "Mortal Online" są podzielone na grupy. Tutaj trzy najważniejsze z nich, wraz z opisem:

Podstawowe atrybuty czyli twoje imię, imię twojego "deva?", rasa, płeć itp. Wiele z tych atrybutów będzie niezmienna, albo w ostateczności będą się zmieniać bardzo rzadko.

Główne atrybuty to cechy takie jak siła, zręczność, inteligencja itp. Te atrybuty "określają twoją postać" i dają jej możliwość do trenowania pewnych umiejętności i podwyższania innych. Zaczynasz grę z pewnym limitem punktów, które rozkładasz na poszczególne cechy, a potem w trakcie gry będziesz powoli rozwijał cechy swej postaci używając różnych umiejętności. Także, podnosząc poziom jakiegoś atrybutu, będziesz lekko podnosił wartość umiejętności z nim związanych. Aczkolwiek podstawowe cechy mają "czapkę", to oznacza że gdy osiągniesz ustaloną liczbę punktów nie będziesz mógł ich dodawać, przynajmniej w zwykły sposób.
Dla wyjaśnienia, aby zwiększyć swoją siłę będziesz musiał odjąć punkty od np. zręczności, lub innego atrybutu. To oznacza, że nigdy nie będziesz mógł mieć wszystkich atrybutów "na maxa", lepiej będzie dla ciebie jeśli wybierzesz co będzie mocną strona twojej postaci, a co jej słabością.

Reasumując:
1. Podstawowe cechy rozwijają się, gdy postać używa umiejętności z nim związanych. (dla przykładu - strzelając łukiem zwiększamy swą zręczność)
2. Podstawowe cechy posiadają ograniczenie rozwoju

Cechy poboczne postaci, to te które wynikają z cech podstawowych, czyli np. Życie, Mana, szybkość etc. Dodatkowo umiejętności również mogą wpływać na cechy poboczne.

Umiejętności
W "Mortal online" są dwa główne rodzaje umiejętności, czyli główne i poboczne.

Główne Umiejętności
Główne umiejętności są najbardziej podstawowymi w grze, ale również fundamentem, dla reszty drzewa umiejętności. Każda postać ma te umiejętności na początku, ale aby je podnieść trzeba trenować.
Inne główne umiejętności odblokowują inne umiejętności poboczne
na drzewie umiejętności; dla przykładu, gracz będzie musiał trenować "Akrobatykę", aby mieć możliwość nauczenia się umiejętności pobocznej "Wspinaczka". Umiejętności główne podobnie do głównych cech, mają nałożone na siebie ograniczenia rozwoju, więc niemożliwym jest, aby rozwinąć każde z nich do ostatniego poziomu. Zadaniem gracza jest, aby znaleźć odpowiedni balans, dla rozwoju swojej postaci i decydować o tym, które umiejętności trenować, a których nie.


Umiejętności Poboczne
Umiejętności poboczne stanowią "gałęzie" drzewa umiejętności i jest ich naprawdę bardzo dużo. Są one wielką liczbą umiejętności które łączą się ze sobą w bardzo skomplikowany sposób. W grze umiejętności poboczne odkrywane i uczone będą za pomocą książek, treningu i/lub dzięki magi, oraz artefaktom. Warunkiem, aby móc nauczyć się jednej z umiejętności pobocznych może być inna umiejętność poboczna, umiejętność główna, każdy atrybut i każda kombinacja tych warunków.
Dla wyjaśnienia, nauczenie się "Robienia zaawansowanych trucizn", może wymagać od gracza nauczenia się "Wiedzy o zwierzętach", która z koleij jest oparta na "Zoologi", tak samo jak "tworzenie trucizn" jest oparte na "Podstawowej wiedzy o roślinach", a ta umiejętność jest oparta na botanice.

Główna różnica pomiędzy umiejętnościami głównymi, a pobocznymi jest taka iż umiejętności poboczne nie mają ograniczeń rozwojowych.
Gracz może uczyć swą postać umiejętności pobocznych ile sobie zażyczy, ale umiejętności poboczne jakich bohater może się nauczyć są ograniczone przez jego cechy, oraz umiejętności główne. To ograniczenie oznacza, że nie trenując umiejętności głównych, albo atrybutów gracz może stracić możliwość korzystania z którejś umiejętności pobocznej.
Aczkolwiek, "should the prerequisites once again be met it can be used as before" (Co oznacza, że gracz nie musi go trenować jeszcze raz).
W skrócie w MO można badać Drzewo umiejętności bez obawy, że się utknie, gracz będzie mógł zawsze cofać swoje decyzje i wracać do nich, ale będzie na to potrzebował troszkę czasu.

Kategorie Umiejętności

Każda umiejętność w Mortal Online jest albo "Um. Akcji", albo "Um. Nauki". Wyjątkami są niektóre Um. poboczne, które określa się mianem "Deva".

Tlumaczenie dzieki Az.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin