FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Khurite - Tłumaczenie z Mortalonline.com Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Dragon
Administrator



Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Area 11

PostWysłany: Śro 17:26, 08 Kwi 2009 Powrót do góry

Dzieci Stepu Na stepach Myrland, na granicy zimnych gór od północy i tropikalnej dżungli od południa. Są tam jałowe ziemie, gdzie nigdy nie pada, bardzo słabe gleby i przy okazji wysoki poziom zasolenia gdzie tylko bardzo odporne rośliny mogą przetrwać. Poza tym, są one zazwyczaj pełne soli, ponieważ gromadzą słoną wodę. Podróż na piechotę przez Myrland nie jest możliwa z powodu ogromnej odległości i braku cywilizacji. Ponadto, są tam na ogół mniejsze i szybsze drapieżniki które potrafią się przystosować. Między innymi kilka gatunku wilków, ptaków, i innych mniej lub bardziej groźnych zwierząt. Chociaż większość to ssaki lub bezkręgowce znajdą się także ptaki. Z pierwszych, najbardziej obficie obecnie są gryzonie, lisy, jelenie, konie, Wisenty i mamuty. Zwierząt które żyją w słonych wodach są żaby, jaszczurki i salamandry, które pałaszują zazwyczaj owady.

Życie na stepach Myrland wpływa na jej ludzkich mieszkańców, Khurites. Khurites są jednymi z najlepszych jeźdźców a świecie, konie i mamuty odgrywają ważną rolę w ich kulturze i społeczeństwie. Khurites nie uważają się za tych samych ludzi, dlatego dzielą się na poszczególne plemiona w których najważniejsze jest pochodzenie. Oni wszyscy mieszkają na stepach, jednak nie mają pomiędzy sobą żadnych granic.

Pokolenia nie nazwały ich ziemi, tylko mniejsze regiony i terytoria. Poza Khur Morin, który jest jedynym stałym Khurite miejscem. Khurites są koczownikami, którzy każdego roku przenoszą się pomiędzy nowymi pastwiskami. Na wsi składają małe domki, które są podobne do namiotów, mniej lub bardziej przenośne. Istnieje wiele różnych pokoleń i obszarów, które zajmują nazwisko danego pokolenia.

Khurickie plemiona mają bardzo długą historię wojen i konfliktów, a zjednoczony naród Khuritów nigdy nie istniał, poza legendami. Jednakże istnieje tradycja zbierania się wszystkich plemion razem, co cztery lata, gdzie wszyscy handlują, bawią się a można nawet spotkać konkursy i uroczystości ślubne. Miasto Morin Khur coraz bardziej wypełnia ważną rolę polityczną w negocjacjach między Khuritami i Imperium Tinremików na zachodzie, oraz niektórymi Huergarami na północy. Warto wspomnieć, że pomimo faktu, iż Imperium uznawane jest za sojusznika Morin Khur, niektóre plotki głoszą ze Tindremicy przenoszą się do niektórych plemion, i wywołują wojny. Niekurzy uważają, że jest to taktyka Tindremikow, aby Khurici nie urośli za bardzo w siłę.

Życie w plemionach Khuritów.
Każdym pokoleniem rządzi Mogul, którym mogą być tylko mężczyźni, a tytuł ten jest przekazywany zazwyczaj synowi, jeśli wystarczająco jest dobry w trakcie polowań i walki. Mogul bardzo często ma kilka żon ale jego pierwsza żona, Hatun lub osoba ciesząca się z wielu związków jest "królową". Duchowi przywódcy lub szamani nazywani są Angaq oraz posiadają znaczący wpływ na pokolenia i ich Mogul dzięki przewidzeniom, zaklęciom i muzyką. Angaq jest odpowiedzialny za kontakt z duchami krewnych, dzięki Miigi - totemowi zwierzęcemu. Totemy uznawane są za święte.

Wioski Khurites mają kształt Koła, który odnosi się do ich namiotów. W centrum koła z namiotów znajduje się siedziba Mogula. Khuren ( wioska ) często jest zbudowana przed urwiskiem, a następnie drobne kości i kamienie na palisadzie są ustawiane dla obrony, w okół obozu. Na stepach jest bardzo mało drewna, tak więc dla Khurites kamień to podstawa. Namioty budowane są z głazów - niskich ścian, oraz kości zwierząt. Dach pokryty jest dużą ilością skóry. Grunt, na którym zbudowana jest osada, jest starannie wybierany przez Mogula i puźniej błogosławiony przez Angaq, co sprawia, że woda, pastwiska dla owiec i kóz będą bogate w różnorodne, potrzebne dla życia minerały póki nie nastąpi czas kolejnej "przeprowadzki". Plemiona często budują wieże obserwacyjne, placówki i zabytki na najwyższych wzgórzach w okolicy, która działom jak radiolatarnie a czasem oferują ograniczony asortyment żywności i wody dla podróżnych.

Dzień życia Khurites jest dość pokojowym, ale wciąż charakteryzuje się stałymi wyprawami na obrzeża terytoriów śledząc rozwój innych plemion i szukaniem czegoś co mogło by zagrozić ich plamieniom. Khurites używają zwierząt np. koni, ptaków i wilków do zwiadów, które łapią w dość młodym wieku w środowisku naturalnym gdyż wtedy uważa się, że w przeciwieństwie do zwierząt urodzonych w niewoli są silne oraz posiadają głębszy związek z Akana - ziemią-matką. Choć konie stepowe są znacznie mniejsze od innych posiadają ogromną wytrzymałość. Te niezawodne zwierzęta stanowią środek podróży dla Khurites. Popularne powiedzenie głosi, że prawdziwy Khurite uczy się jeździć jak chodzić,. Mężczyźni i kobiety są nauczane w walce zarówno z siodła jak i jak i bez wierzchowca.

Przestępstwa są bardzo rzadkie w Khuren, ponieważ większość plemion Khurite jest stosunkowo niewielkich i ich przetrwanie zależy od wzajemnej współpracy. Nie istnieje u nich pojęcie kradzieży i zazdrości. Mąż lub małżonka mogą dzielić łoże z dowolnym "gościem" z ich plemienia, biorąc to jako czystą wymianę i zachowanie "czystej krwi" Jednak nie może być to osoba z posa plemienia. W Nielicznych przypadkach, gdy spór okaże się niemożliwy do rozwiązania, Mogul może podjąć decyzję o Wydaleniu danego członka z plemienia.,co uważane jest za najgorszą, istniejącą karę. Takie osoby bardzo rzadko akceptują włóczęgę i często borykają się z problemami wcześnej śmierci.

Budowa ciała i charakterystyka Khurite.
Najbardziej widoczne cechy Khurite to ich migdałowe oczy i kolor skóry który waha się od głębokiego brązu po czerwonawy. Wzrost brody obserwowano jedynie u starszych osobników, ale większość i tak jej nie posiada. Khurites mają silne ciała i wytrzymałe mięśnie. Są przystosowani do życia na stepie gdzie zmiany temperatury mogą mieć dramatyczne skutki a i wody pitnej jest mało. Aby uporać się ze zmianami pogody, Khurites, używają różnych past ze zwierzęcego tłuszczu zmieszanego z ziołami, które nakładają na najbardziej narażone części ciała - dało im to reputację "śmierdzących i brudnych" w innych społeczeństwach. W przeciwieństwie do popularnego poglądu, że Khurites są brudni, często pływają w słonej wodzie - w jeziorach i strumieniach. Khurites uczą się pływać w bardzo młodym wieku, organizowane są nawet konkursy związane z pływaniem.

Technika i kultura Khurite.
W życiu Khurites zauważenie grup technologicznych i organizacji może być trudne dla "niewtajemniczonych" którzy widzą tylko prymitywne środki i narzędzia. Khurites Wykorzystują każdy materiał do maksimum, nigdy nic nie marnują. Łuk kompozytowy może wyglądać dziwnie i szorstko na pierwszy rzut oka, ale produkcja takiego łuku może trwać nawet rok i obejmuje proces moczenia i suszenia kilku warstw materiałów. Największe z łuków, Mor-Ikil, są używane do polowań i otoczone są przez wiele lat tradycji i obrzędów. Khurites zazwyczaj używają bardzo elastycznych i trwałych, lekkich skórzanych pancerzy.

Wpływ muzyki na Khurite
Muzyka w rasie Khurite pełni bardzo ważną rolę w ich życiu codziennym jak zarazem w szamańskich obrzędach, w muzyce Khuritow możemy znaleźć coś bardzo unikatowego czego nie usłyszymy w żadnej innej kulturze świata Mortal Online. Najbardziej rozpoznawalne utwory to Urtunye, Everlasting Songs, gdzie każda sylaba wypowiadanego tekstu jest przeciągana na długi czas ( w teoretyczne to brzmi jak prezenter w box’e). Duchowne “gardłowe śpiewanie” znane jako Oomii jest kolejnym przykładem jak bardzo muzyka Khurite jest indywidualna a najlepsi śpiewacy potrafią posługiwać się aż trzema tonami głosów jednocześnie. Nie da się przeoczyć, że muzyka Khuritow to nie tylko wokal lecz instrumenty, które występują od bębnów po tamburyny aż do fletów i Mornurow – mamucie rogi (Khuritowie wierzą, że one nadają magicznych właściwości). W ważne uroczystości plemienne organizowane są taneczne rytuały oraz Yange – dźwięki przy, których tancerze wchodzą w trans, który umożliwia porozumienie się z duchami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin